vrijdag 21 december 2012

Update FW

Afgelopen maandag hadden we met onze bee weer eens een "Bee-dagje" staan. Normaliter gingen we naar landgoed Uylenburg, maar de ruimte die wij daar altijd huurde is niet meer beschikbaar. Nu zijn we uitgeweken naar een vervangende ruimte, een prima atelier, met veel licht, veel ruimte, de gelegenheid om thee en koffie te maken en vele vele stopcontacten. Altijd handig met al die naaimachines, strijkijzers en daglichtlampen.
Bepakt en bezakt kwamen we aan. Ik had mijn FWtje mee (mijn andere machines zijn bij de reparateur) en heb eerste mijn stap 4 van de Easy Street afgemaakt. Tot nu toe valt het allemaal reuze mee. De Orca Bay van vorig jaar was veel intensiever. Voor het wel en wee van de Easy Street heb ik een aparte pagina gemaakt.

Daarna ben ik verder gegaan met mijn FeatherWeight-quilt bestaande uit vele Comfort Quilt blokken.
Samen met mijn collega Feathergirl hebben we heerlijk zitten racen op onze machientjes. Ze (we) snorden van plezier. Ik had thuis al de blokken gesneden, dus dat schoot lekker op.

Inmiddels heb ik al een aardig stapeltje met ComfortQuilt blokken. In totaal wil ik er 63 maken, dat komt dan op een quilt van 7x9 blokken á 8' (finished): 56"x72". In centimeters 1,42 x 1,82. Dat lijkt mij een heerlijk maatje voor op de bank. Maar zover is het nog niet. Voorlopig nog wat blokken te gaan, en dussss lekker stofjes uitzoeken.

Groetjes,
Hubertine

9 opmerkingen:

  1. Inderdaad lekker de ruimte en ook nog lekker licht.
    Gelukkig maar dat jij zoveel machinale hulpjes hebt, als er dan eens één ter reparatie moet, heb je altijd nog wat over.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie blokken zijn dat. ik wil ook eens wat met de machine proberen...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie blokken ! Wij komen meestal bij iemand thuis bijeen, maar dit is ook een goed idee.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heerlijk dat je zoveel "meters" hebt kunnen maken, goed bezig! Ik wens jou en iedereen die je lief is hierbij alvast hele fijne feestdagen toe, geniet ervan.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Volgende keer hoop ik weer mee te kunnen! Heerlijk veel productiewerk gedaan meid!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lijkt me heerlijk om zo een hele stapel blokken te maken samen met andere quiltdames!
    fijne feestdagen,
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie blokjes, FG! Wat wordt het leuk he, wanneer je al zo'n stapeltje blokjes naast elkaar kan leggen? Succes weer met Easy Street #5 staat erop zag ik!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi blokken zijn het. Heerlijk zo'n bee, altijd gezellig om met elkaar bezig te zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtige ruimte hebben jullie gevonden. Heerlijk om daar zo bezig te zijn lijkt me. Mooie blokken!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...