woensdag 17 februari 2016

Af!


Maart 2014.....ben ik begonnen aan FeatherWeight project II, de ChurnDash quilt. FeatherWeight project doe ik samen met mede FeatherGirl, Phyllis. Allebei willen we af en toe toch een quilt afhebben. Daarom dat we samen op onze featherweightjes een quilt maken en jullie daarvan al bloggend op de hoogte houden. Je kunt daar hier en hier over lezen.

Mijn Churndash was al af in augustus, dus deze winter heb ik er al ruim van kunnen genieten op de bank. En lekker dat ie ligt!!!

Maar nu zijn beide quilts af!
Meet de Ohio en Churndash Quilts




Van de zomer heb ik gequilt, lekker zonder ring, met dikker garen, 
de Aurifil wt.12 en dus ook iets grotere steken.

In het hart van de churndash heb ik de tekens van een kaartspel gequilt




Zo heb ik er weer een heerlijke quilt bij!
Ik krijg regelmatig de vraag van Niet-Quilters "wat doe je met al die quilts?"


Geen idee! 
Gewoon om onder te liggen of om op te picknicken of gewoon voor de heb!

Leuk voor de stapel.
Heerlijk toch? En het gaat mij ook gewoon om het maken :-)

Even wat feiten:
Afmeting: 75” (190 cm) x 60” (152 cm)
Block: Churndash 7,5” (finished)
Gequilt: met de hand, Aurifil-12 
Vulling: Hobbs Tuscany wol(20%)/katoen (80%)
Tijd: maart 2014 tot en met augustus 2015.

Inmiddels al aan het bedenken wat FeatherWeight project III gaat worden. In ieder geval hebben we afgesproken dat het een scrappy quilt gaat worden...........maar hoe, wat en waarom.......is nog wat vaag. Ik heb eigenlijk echt nog geen idee. Wordt het een patroon uit boek/tijdschrift of ga ik gewoon maar beginnen en dan zien waar het schip strand?

Groetjes, 
Hubertine

11 opmerkingen:

  1. Al eerder bewonderd en gezegd: je quilt is prachtig! En super 'aaibaar'! En heeft zo'n schattig, klein broertje/zusje in de vorm van je speldenkussen. Op naar ons volgende project!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie quilt. Ook hier liggen best wel wat quilts, heerlijk toch !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het zijn beauty's!! Ik heb even goed zitten kijken hoe je ze hebt doorgequilt.
    Heb weer wat ideetjes gekregen voor the Gossip die ik aan het door quilten ben.
    Dank Je.
    Groetjes Merian

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik zag ook zojuist de Ohio Stars-quilt van Phyllis staan te schitteren op haar blog, en nu heb ik opnieuw genoten van jouw prachtige Churndash-quilt. Wat een geweldige quilt is het geworden, en ook het quiltwerk! Ik kijk nu al uit naar jullie eerste steekjes aan het volgende Feathergirls-project, met de scraps!
    Groetjes van Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een schitterende quilt is je Churndash quilt geworden!Zo mooi in de blauwe kleurtjes!
    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gefeliciteerd ! De quilts zien er prachtig uit !
    Nummer 3 evt een Log Cabin ? ;-) Lijkt me erg leuk om die op jullie kleine donders te maken !
    Ik hoop nog steed dat zo een machientje eens op mijn pad komt....

    BeantwoordenVerwijderen
  7. I love it!!!
    Have you the patterns? Thank you

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig! Wat een mooie quilt is het geworden, genieten toch?
    Ik krijg ook vaak die vraag: wat doe je met die 'dekens'? In ieder geval mij niet meer verdedigen, maar er van genieten. Op naar het volgende project!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat zijn ze leuk!!! En wat heerlijk zo'n stapeltje kostbaarheden....

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wat is tie leuk, gewoon op de boot laten, daar past hij prima!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...