zondag 6 juni 2010

Mijn eerste Quilt is af!



Het is eindelijk zover.....mijn eerste quilt is af. Helemaal met de hand. Herfst 2008 ben ik er mee begonnen. Ik had al wel wat sterren gemaakt voor kussentjes, maar ik wilde wel eens wat groots maken! Iets echts! Mijn moeder, een kei in patchen, zou mij helpen. We hebben mijn lapjes in de Stitch Cottage Hellevoetsluis gekocht. Het patroon hebben we gewoon zelf verzonnen, niet echt ingewikkeld. De sterren had ik wel in een aardig tempo af, maar het quilten heeft wel even geduurd. In het middenvlak zijn het rechte strepen, en in de rand heb ik sterren gequilt. De achterkant stof zou eigenlijk tussen de sterren aan de voorkant komen, maar later bedacht ik dat dat wel zonde zou zijn van het mooie pauwen patroon. Plan werd gewijzigd, echter de quilt was breder dan de 1.10m stof, vandaar dat er aan de achterkant ook een rand is gekomen.
Vandaag, tijdens de halve finale hockey, en de heren finale Roland Garros, heb ik de laatste hand gelegd aan dit eerste grote project. Ik ben blij dat hij af is en ben er best trots op! De volgende top is al weer af, en ligt klaar om gesandwicht te worden :o) Dus nog genoeg te hobbyen!
Tot later!
Hubertine

6 opmerkingen:

  1. Wat istie mooi geworden!!Ik dacht eerst dat ik mijn eigen sterrenquilt zag.... Hij lijkt er op, jij hebt de blokken alleen op z'n kant gedaan. De stof die je ervoor gebruikt hebt om ertussen te zetten, is dezelfde als die ik ertussen ga zetten en aan de rand komt!! Hij is gewoon prachtig.En nu lekker genieten ervan...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is een plaatje, goed hoor helemaal met de hand gemaakt met hulp van mams. Jij hebt alvast iets om onder te kruipen na de zomer :0)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. WOehoe, wat een heerlijk gevoel moet dat zijn! Neem je hem nog een keer mee zodat ik in het echt kan voelen?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. mmmmhhhhh....oké, maar dan alleen voelen! (of kijken zonder je bril!) ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dit is voor het eerst dat ik op je blog kom , nou er is heel wat te lezen en te zien en erg leuk allemaal , mooie eerste quilt en wat ik verder gezien heb is ook niet mis , succes verder en bedankt dat ik mocht kijken .
    Groeten Elly Pantke

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...