vrijdag 13 augustus 2010

Rondje Kanaal

We zijn er weer! Waar zijn we geweest? De mannen zijn een week eerder vertrokken richting St.Malo. Ik kwam daarnaar toe met de trein. Van daaruit naar Jersey, daarna naar Guernsey. Dan overgestoken naar Lymington, Zuid kust van Engeland, de Solent af langs Yarmouth, Cowes aan het eiland Wight, de Hamble River op en vandaar naar Brighton. Dan weer overgestoken naar Boulogne, en ons laten afzakken naar de Belgische kust, Nieuwpoort. En dan heb je een rondje Kanaal gedaan op eigen kiel, en in Frankrijk, Engeland en België geweest. Op Jersey één winkel gevonden dat zich voordeed een quiiltwinkel te zijn, maar het was meer een naaimachine winkel die ook wat stof verkocht, zo zag het er uit door de etalage, want de winkel was ook gesloten op de dag dat wij er waren....:(
Een heerlijke vakantie. Lekker weer, misschien iets te weinig zon, of een iets te koude wind, maar wel een hoop gezelligheid. En daar gaat het toch om....!
Gister ook weer mijn lieve Lot opgehaald van het station! Wij hadden elkaar 3 weken niet gezien en dat is héél lang......Nu weer samen afkicken van de vakantie. 

Qua quilterij? Niet veel! Slechts 1 1/2 schoolhouse! En een blok van mijn "blocks from the past" quilt. Dus die draad pakken we snel weer op. Ondertussen natuurlijk mijn American Schoolgirl Club patroon ontvangen. Ik heb er nog geen tijd voor, maar de patronen liggen op de stapel ooit "to do". Het is gewoon al heerlijk om af en toe patroon te lezen.


Wel heerlijk gelezen, dat was een tijd geleden. Sinds mijn quilt/patchen een verslaving is geworden lees ik een stuk minder! Heb nu 3 boeken uitgelezen.....nee...niet de Millenium trilogie van Stieg Larson... maar Mijn naam was SarahAdemloos en Klasgenoten. Geen hoogdravende literatuur, gewoon ontspannend.     
Ga nu lekker een ontbijtje voor mijn meissie maken!



8 opmerkingen:

  1. Nou, zo te lezen hebben jullie het ook fijn gehad! We hadden elkaar wel bijna tegen kunnen komen. ;0))Wij hebben ook nog gedacht om naar Jersey te varen, maar we vonden het iets te duur voor z'n vijven. Lijkt me een heel mooi eiland. Nu de rust weergekeerd is kunnen we weer lekker gaan quilten/patchen, vindt je niet? Groetjes, Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jullie hebben het ook fijn gehad zo te lezen. En het is waar, als je quiltverslaafd bent, kom je aan lezen nauwelijks meer toe. Je blokje is leuk geworden. Langzamerhand komt het "gewone" leven weer op gang zo hier en daar. Het mag nog wel even mooi weer worden maar uitzicht op lange quiltavonden maakt het einde van de zomer wat minder akelig.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk om te lezen waar je allemaal bent geweest en hebt gezien. Fijn dat je dochter er weer is! Fijn weekend en geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bedankt voor je reactie op mijn blog, wat een heerlijk verhaal over je vakantie joh, ziet er erg ontspannen uit! Wat leuk dat je ook meedoet aan de poppenquiltjes van Kathy, die zijn zo leuk om te maken, maar ook om te lezen ja, als de tijd er even voor ontbreekt.

    Groetjes, jeannet

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk om jouw verhaal te lezen en de foto's te zien van een heerlijk zeilvakantie. Ja, dat zal wel weer even wennen zijn om weer aan vaste wal te zijn en de zeebenen van je af te schudden!

    Mede op jouw aanraden ben ik nu ook met een weblog begonnen: http://geckoboxes.blogspot.com/

    Tot quilts! Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lieve Hubertine, wat ben ik trots op je!
    mama

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat was ook een lekkere vakantie! Afkicken valt nog niet mee hier...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo, dat klinkt allemaal niet verkeerd joh! Prachtige reis zo! Leuk dat je ook meedoet met de Doll quilts, gewoon laten liggen, eten geen brood maar je hebt ze wel lekker in huis hihi!! Mooi blok heb je gemaakt!! Hmmm lezen, heb hier ook twee delen van de trilogie liggen, ook nog niet gelezen en ik ben al met vakantie geweest hihi! Nog bedankt voor je reactie op mijn blog én je aanmelding als volger nummer 100!!! Mooie avond verder, groeten, Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...