zondag 11 september 2011

Op kamers!!

Het is gebeurd....mijn meisje is de deur uit. Op kamer(s)!! Zij heeft de afgelopen weken een zeer roerige tijd achter de rug met een kennismaking's week in Leiden, waarin je kennis maakt met alle studentenverenigingen en daarna een ontgroening-periode van twee weken bij de door haar gemaakte keuze: Minerva. Een periode waarover je niet veel te horen krijgt, behalve dat het "pittig" is en die je een lifetime herinnering meegeeft.

Inmiddels is ook haar studie begonnen en moet zij het nu allemaal min of meer zelf regelen en organiseren! Ik heb er alle vertrouwen in dat zij dat kan, maar ik kan je wel zeggen dat het verhipte moeilijk is!! Mijn "zorgen-voor.... instinct" borrelt over en focust zich dan op het nog thuiswonende kind (waarschijnlijk tot zijn grote ergernis) maar dat zal allemaal wel een keer normaliseren..........Is dat niet het "los-laat-proces"?
Gisteren met de grote zelfstandige meid boodschappen gedaan in haar nieuwe supermarkt. Ik zei nog gooi die kar maar lekker vol, mama betaald!, maar heel bescheiden en vooral allemaal huismerk........kwamen we weer bij haar thuis. En weet je wat ik tegen kwam.....jawel kruidnootjes.......en dan die met chocolade eromheen!!! Zoooo fout, maar zoooo lekker!!!!
Ondertussen zijn we ook nog wel quilterig bezig geweest, maar niet héél veel. Het topje van mijn Pink Patch Doll quiltje is af, nu nog een achterkantje zoeken. Ben ik mijn Friendship Sampler aan het quilten, en ben ik bezig met mijn huisjes!

Voorlopig nog stapels om af te maken!!! Wat mij betreft mag de herfst echt doorbreken....

Groetjes,



24 opmerkingen:

  1. Zo herkenbaar Hubertine, maar geloof 't of niet, het went.....

    groet Heleni

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is wat he, een kind het huis uit. Het is in het beginnen heel vreemd. Het voordeel van een nieuw blog is dat je ook nieuwe mensen vindt. Ik ben een volger van je geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, ik herken het precies. Onze oudste dochter is ook op zoek naar een kamer in Utrecht. Dat is heel moeilijk daar, dus voorlopig zit ze nog thuis en reist op en neer. Maar toch, ze kan zo maar weg zijn. Ik voel met je mee.
    Groeten,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel herkenbaar maar het went inderdaad. Op een gegeven moment is het ook weer leuk want je ziet terug waar je aan gewerkt hebt. Het pink-topje is erg leuk. Ja liever een echte herfst. Het gekwakkel hebben we wel gehad.
    Fijne zondag groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mijn meid is bijna 14, en dus nog lang het huis niet uit! Zal zeker leeg zijn en vreemd, maar ook weer spannend en uitdagend. Maar vaak haar winkel karretje vol gooien!

    Prettige zondag

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh erg dat schaaltje tis toch wel leeg nu! Je toppie is erg leuk geworden, en sterkte met wennen dat je meisje uitgevlogen is. Knuffel Else

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi, ja ik ben ze dit jaar ook alle twee kwijt. Het is ook wel weer erg leuk om te zien hoe ze zich ontwikkelen. De nachten zijn een stuk rustiger ik lig niet meer met een zender te zoemen of ze al binnen zijn... Maar missen doe ik ze wel. Vandaag komt de jongste uit utrecht terug hij heeft een introductie voor de eerste jaars georganiseerd van zijn studierichting. Ben erg benieuwd hij vond het zelf ook wel spannend. Zal wel bek af zijn dus kan ik hem even lekker vertroetelen.......leuk die hartenquilt is dat op haar kamer in leiden? De jongste heeft ook gevraagd om een quilt te maken. (hoe vaak ben ik niet belachelijk gemaakt om mijn hobby, maar ondertussen) fijne zondag groet carina

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh joh, wat een spannende tijd! Maar ze gaat het vast en zeker wel redden hoor! Leuke kamer heeft ze. Veel plezier alvast bij de tentoonstelling van het Quiltersgilde hoor! Groetjes, Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel spannend als er een de deur uit gaat.
    Maar het zal wennen dat weet ik bijna zeker.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik voel met je mee, maar het is zoals hierboven al vaak genoemd, het went en dan ontdek je dat je ook went aan meer tijd voor jezelf...Geniet vooral van de verhalen en de tijd die ze nog thuis doorbrengen!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Loslaten...ieks,poeh...
    Gelukkig is het met mijn 3 meiden nog niet aan de orde
    Heftig lijkt me dat wennen
    Je hebt gelukkig wel hele mooie lapjes aan elkaar gemaakt als afleiding
    Freubelgroet, Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Troost je meis, het echte loslaten went nooit! Maar als het goed is zullen de scherpe kantjes van het gemis eraf gaan. Het gevoel van willen zorgen zit nou eenmaal in moeders. En maak je vooral geen zorgen als ze straks een keer niet het weekend naar huis komt of misschien een paar weken achter elkaar niet. Over het algemeen is er dan niks aan de hand maar wil dit zeggen dat ze het leuk heeft in Leiden en haar draai heeft gevonden in het op zichzelf wonen.
    Maar voorlopig sterkte ermee.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. OO jé, onze oudste is gister voor het eerst naar een concert geweest en dat vond ik al niks, gelukkig duurt het bij ons nog even voor ze uitvliegt. Gelukkig hebben we onze hobby nog voor wat afleiding.
    Groetjes Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ja, dat went hoor, Hubertine! Leuke stad om te studeren, mij zoon heeft er ook gestudeerd. En toen ik gisteren de gezelligheid zag, heerlijk hoor, zo'n studentenstad. Die quilt heb jij vast voor haar gemaakt. Leuk! En dat schattige poppenquiltje, mooi, maar die kruidnootjes leiden wel erg af!!!
    Groetjes, Cisca

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Tsja moeders, dat ging wel heel snel. Gelukkig is Leiden bijna om de hoek en social media u ook niet geheel onbekend....
    Fijne kamers zo te zien. Succes voor dochter.
    Áls je dan weer eens thuis bent zal Teun door het dolle heen zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Nou ik kan me enorm goed voorstellen dat het een heel dubbel gevoel moet zijn. Aan de ene kant ben je natuurlijk supertrots op een kind dat zijn/haar weg vindt in het leven, maar aan de andere kant... ze worden zó snel groot!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi Hubertine, de volgende fase in je leven.... Gelukkig duurt het voor mij nog wel even!!
    Mooi top heb je gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik was het afgelopen weekend in Leiden (he, waar anders???) en bedacht me toen ook dat ik het enig zou vinden als mijn dochter later naar Leiden gaat. Wat een leuke stad!
    Over een jaar of 6 is het al zover...

    Dorry

    BeantwoordenVerwijderen
  19. (een nieuwe poging om te plaatsen..)
    allebei veel "sterkte" gewenst met de grote stap..
    voor je dochter veel succes in Leiden!
    groetjes, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  20. wat een stap, gelukkig duurt het voor ons nog even.....maar het lijkt me knap lastig.......

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Die arme jongen, die heeft het even zwaar te verduren. Maar jij niet minder! Sterkte!
    Je doll quilt ziet er ook leuk uit, ook met de hand quilten?

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hier nog zo'n lotgenoot, 2 jr geleden nr 1 (dochter) op kamers in A'dam, en nu kind nr 2 (een zoon) op kamers gegaan in Tilburg, met boodschappen doen ging het precies zo LOL, en nu hoor ik ook hoe zuinig hij is, wow. Maar 1 berichtje over ziek voelen, en ik wil er al heen gaan. Zal wel wennen, zus (nr 3) die thuis is geniet van de rust en de aandacht, ook al is ze blij haar grote broer en zus met het weekend weer te zien..

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...