donderdag 15 maart 2012

Born to Quilt

Het afgelopen weekend ben ik hier geweest!!!! Wat een feest was dat!!



Allereerst hebben we zaterdag vanaf La Peche Piron-Montaigut zo'n 4 uur gereden over allemaal kleine weggetjes! Prachtig strak blauwe lucht en een zonnetje, helemaal perfect.
We reden door de meest kleine gehuchtjes, en de één nog liever, schattigere en romantischer dan de andere. En een heel enkel keer een cluster van huisjes, waar je echt denkt dat er niemand meer woont. Verlaten, desolaat, troosteloos en verwaarloosd zo zag het er ook af en toe uit. De route van te voren uitgestippeld en op een papiertje geschreven, dat werkte niet helemaal, maar zonder al te veel omrijden en andere foute routes zijn we er gekomen!! Eindelijk.......nous sommes arrivés!
Wat een snoephuisje is dat! Alsof je een sprookje inloopt. Wij naar binnen, en daar was Veronique. We werden hartelijk verwelkomt en we waren gelukkig niet eerder zei ze, want ze had zojuist een bus vol Japanners gehad. Ze moest nog even het e.e.a. opruimen. Een bus vol? Tjeempie, dat is dan buiten wachten......wij waren met zijn tweeën en dan Veronique er ook bij,  dat was al aardig vol, laat staan een bus vol Japanners (of Spanjaarden of Italianen of....of....) Het is namelijk een héél klein winkeltje, maar vol met heerlijke stofjes, boeken, patronen, garen en ander quilt-équipment.
Natuurlijk ook even samen op de foto! Foto 1.....STOMME foto!!! Ik zei nog zo tegen zuslief "kijk nou of ie leuk is!" Maar nee, zuslief lag al weer met haar neus in de lapjes! Buiten nog maar een foto, en zodra Veronique doorhad dat de zus haar fototoestel op haar richten greep ze me vast! Gelukkig...ik leuk, maar Veronique wat ongelukkiger!
####
Uiteraard was ik heel benieuwd naar de Mystery Quilt. Gevraagd of ik die mocht zien, "naturellement"! Even een belletje naar het huis en de "mari" kwam hem brengen! Wat een prachtige quilt is dat, ik vond hem al geweldig maar nu is het eeuwige liefde. Helaas geen foto van gemaakt,  het was alleen maar één groot aaaahhhhhh-moment! 
####
Ook hebben we kennis gemaakt met Lizzy, wat een gevaarte is dat. Ik werd door Lizzy gewoon omgeduwd, nou.....dat wil wat zeggen!! (hahahaha over wie?) Maar het is zo'n doddekop. Een jonge (grote) speelse hond, die al precies weet wanneer er een foto wordt gemaakt en daar dan ook even voor exposeert.
Heel gek ;o)......maar we zijn niet met lege handen naar huis gegaan. Een paar heerlijke lapjes en een aantal knoopjes rijker zijn wij (na 2 uur) weer vertrokken naar ons hotel!

Volgende blog verder!
Dan, een foto van de buit en de vorderingen van mijn Mystery Quilt!

14 opmerkingen:

  1. Wat een leuk verslagje Hubertine, ik dacht al, waar ben je??? Enne....die groene zak achter je op de foto, daar zitten zeker al je aankopen in, die heeft Veronique voor je ingepakt....hahaha, ik leg net de laatste hand aan "Jules"....ga je er nu ook aan beginnen?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ooooooo wat een heerlijk bezoek! Vorig jaar zijn we er op 5 km langs gereden maar toen was ze er niet! Zo jammer. Ben erg benieuwd naar je aankopen. Ik hoop erg dat ze in st marie staat in september. Genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zie het al, een echt snoepwinkeltje!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. What a lovely post Hubertine. I am so glad you had a great visit and your pictures are wonderful. I can't wait to see what purchases you bought.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat enorm leuk! Ik ben net aan Jules begonnen, enig om te doen. Zie jouw vorderingen graag! Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat klinkt als een heerlijk verblijf. Wat een gezellig verslag heb je geschreven.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dit is het ultieme snoepwinkeltje volgens mij. Wat heerlijk dat je daar geweest bent. Ben zeer benieuwd naar je aankopen.

    groet Heleni

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuk uitje, wat zul je genoten hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh wat leuk Hubertine, dat je haar in het echt hebt ontmoet. Ze lijkt me erg aardig en wat heeft ze een leuke hond!! Fijn weekend! Groetjes, Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Daar kan ik zo jaloers op worden!!!!! hahahahah
    4 jaar geleden heb ik haar ontmoet in Frankrijk op de beurs .
    Ze stond daar met haar winkeltje en haar zuster .
    Ik heb toen veel gekocht bij haar en een handtekening in haar boek gekregen .......

    Groetjes yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hallo allemaal, wat ziet deze site er leuk uit zeg. Ik ben hier toevallig gekomen doordat ik op google zat te zoeken naar blauw papier en er in het verhaaltje over de damastfabriek het woord blauw papier voorkwam. Daarom stel ik hier ook de vraag of iemand weet waar ik nog blauw papier zou kunnen kopen of dat er iemand een goed alternatief weet voor blauw papier. Ik heb een aantal oude gehaakte erfstukken die ik graag netjes ingepakt in het blauwe papier wil bewaren zodat ik het ook weer door kan geven later maar er schijnt nergens meer van dit papier te vinden te zijn. Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen, alhoewel ik niet weet of iemand het hier ook kan beantwoorden of dat ik dan mijn mailadres door moet geven.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. O wat leuk dat je daar bent en wat zul je genieten. Het ziet er in ieder geval geweldig leuk uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een heerlijk uitje. Ik ben ook benieuwd naar je vorderingen!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...