maandag 24 september 2012

Het uiteindelijke resultaat......

van dit snijden, is deze naaimachine mat!


Terwijl het buiten aardig herfst wordt, heb ik zondag deze mat in elkaar gezet. Een ideale mat! Je naaimachientje staat lekker zacht én van die heerlijke vakken voor je schaar, klosjes, spoeltjes etc. Het patroon komt van Jantine,via Urban Style verkrijgbaar, maar ook via The Stitch Cottage! Ik heb mijn mat zonder applicatie bloemen gemaakt, maar dat komt omdat ik het gisteren persé af wilde hebben. Maar, wie weet komt er nog wel eens een mooie bloem op.
Ik heb een andere zorg; ik krijg mijn machientje niet meer goed ingesteld. Als ik een blokje naai kan ik zo de draad eruit trekken, en hij lust. Ik krijg het niet goed op de foto, maar volgens mij moet de draadspanning lager. Ik heb al aardig wat proeflapjes gemaakt, en de draadspanning van 1 tot 9 ingesteld maar ik krijg er geen vloeiend stiksel mee :(

.........Hellup!..............

Misschien maar mijn favoriete naaimachine-man inschakelen.......?!

Heeft iemand nog een tip?

Groetjes,
Hubertine

22 opmerkingen:

  1. Kijk even op die blog van Francis, daar staan wel goeie tips op. ook over de spanning.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie naaimachinemat.
    Ik ben niet handig met machines, dus kan je helaas niet helpen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat handig zeg, zo'n naaimachinemat. Sorry, van naaimachines heb ik geen flauw benul......ik ben altijd blij als die van mij het doet....Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Volgens mij zit je spoeltje verkeerd in de spoelhuls. Met de draad naar je toe moet 't erin. Bij Francis kun je veel lezen over de FW.
    Leuk hoor, je matje.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt! Ik had inderdaad de draad eerst verkeerd zitten. Dat heb ik toen goed gedaan, maar nu zat de draad niet goed in het spoelhuis. Dit heeft zeker geholpen. Thx.

      Verwijderen
  5. Hubertien, zondag hebben we alle kennis hier in huis , er is vast wel iemand bij die je kan helpen. groetjes en tot zondag, Bep

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een fraaie mat, óók zonder applicatie.
    Succes me je machientje.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Meestal ligt het aan je manier van inspannen of hoe je het spoeltje erin stop, hoop dat je er zondag weer mee aan de slag kan! Leuke mat geworden! Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi is je mat geworden en heel handig.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi geworden, veelplezier er mee! Enne... bedankt voor de reclame ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Helaas geen tip, ik weet helemaal niets van naaimachines alleen dat ze het moeten doen anders word ik zeer chagrijnig! Mooie mat, heb 'm ook en gebruik 'm altijd!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat kan je toch een leuke dingen maken hé met kleine restjes.
    Zeer leuk matje geworden.

    Groetjes,
    Marga♥

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een prachtig en handig dingetje onder de machine,...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuk, die FW mat!
    Het staat hierboven al, maar ik heb het ook gehad, was bij mij inderdaad de draad fout in het spoeltje.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een leuke mat, ik kan je niet helpen maar je hebt al een tip ik hoop dat het snel wordt opgelost.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. wat een leuke mat, ik kan je niet helpen. Naaimachines stoppen spontaan met werken als ik in de buurt ben

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Sewing with your Singer Featherweight machine. Fun, fun!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. ik had ook dit probleem, met een nog bijna nieuwe naaimachine Phaff. Ik kreeg het advies goed garen te gebruiken. Ik gebruik garen van de markt, van ikea enz. Nu gebruik ik alleen nog maar
    Gutermann, en geen lussen meer. Toeval ik weet het niet maar het probleem is opgelost.

    gr. Angeline

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...